Egy weboldal keresőoptimalizálása során a cél láthatóvá tenni a céged online, és látogatói forgalmat generálni a weboldaladra. Ezáltal növeljük a potenciális vevőid, ügyfeleid számát, ami után már az értékesítésen múlik a megfelelő bevétel elérése.
Természetesen egy cég működése összetett: sok tényezőn múlik a sikeressége (a terméke kiválósága, árpolitika, ügyfélkezelés, stb.).
Viszont ma már aki nincs az online térben, az gyakorlatilag nem is létezik, és ugyanígy jár az is, aki bár jelen van online, mégis láthatatlan marad. A SEO segít előtérbe kerülni.
Miről olvashatsz ebben a cikkben?
1. Miért fontos a SEO?
A SEO tulajdonképpen a Google miatt fontos. A Google pedig azért, mert Magyarországon (és persze szerte a világban) ez az első számú eszköz, amelyhez nyúlunk, ha információra van szükségünk. Bármivel kapcsolatban, legyen az egy cég, egy termék vagy szolgáltatás, egy esemény vagy egy adott személy, akiről többet szeretnénk megtudni.
Naponta 3,5 milliárd keresést hajtanak végre a Google-on világszerte.
Ebből a tömegből kell kitűnnie a honlapodnak úgy, hogy a saját területeden minimum az első tízben szerepelj a Kereső találati listáján.
A helyzetet tovább nehezíti, hogy több száz kulcsszó (kulcskifejezés) él minden egyes piaci szegmensben, amire a potenciális látogatók keresnek.
Ha pedig az a terület, amire keresnek, azonos azzal a piaci területtel, amelyben a te céged is működik, akkor jó, ha valamilyen tartalmat fel tudsz mutatni a témában.
Csak ekkor van esélye a Google keresőmotorjának a te weboldaladat kiválasztani, mint a felhasználói kereséseire adott legmegfelelőbb választ.
Ha versenyben akarsz maradni, nem kétséges, hogy szükséged van keresőoptimalizálásra.
2. Hogyan működik a Google kereső?
A keresőmotorok úgy működnek, hogy több milliárd oldalt térképeznek fel webrobotok segítségével.
A pókoknak is nevezett robotok navigálnak az interneten, és linkeket követve keresnek új oldalakat.
Ezek az oldalak azután hozzáadódnak egy indexhez, amelyből a keresőmotorok lekérik az eredményeket.
A keresőmotorok működésének megértése kulcsfontosságú, ugyanis nehéz valamire optimalizálni, ha nem tudod, hogyan működik.
Az olyan keresőmotorok, mint a Google, a hivatkozásokat, linkeket követik. A Google keresője tulajdonképpen egy feltérképező robotból, egy indexből és egy algoritmusból áll.
Minden pillanatban az internetet pásztázza, és elmenti az összes oldal HTML-verzióját egy óriási adatbázisba, amelyet indexnek neveznek.
Ez az index frissül, ha a Google feltérképező robotja ismét felkeresi az adott weboldalt, és új vagy módosított információkat talál. Az oldal új verziója szintén mentésre kerül.


A weboldal forgalmától és az ott végrehajtott módosítások számától függően a robotok gyakrabban vagy ritkábban jelennek meg.
Ahhoz, hogy a Google tudjon a weboldalad létezéséről, először egy másik weboldalról – amely már szerepel az indexben – a saját weboldaladra mutató hivatkozásnak kell lennie.
Ha a feltérképező robotok követik ezt a linket, így első alkalommal bejárják a te honlapodat is, és elmentik azt az indexbe. Ettől kezdve a honlapod megjelenhet a Google keresési eredményei között.
3. Mi a Google célja?
A Google célja, hogy a legjobb, legrelevánsabb és leghasznosabb találatokat nyújtsa a felhasználói számára. A keresőmotorok kétféle keresési eredményt kínálnak:
- Organikus találatok a keresési indexből. Ingyenes, pénzzel nem elérhető (nem tudsz fizetni azért, hogy itt legyél).
- Fizetett eredmények a hirdetőktől. Fizethetsz azért, hogy itt legyél.
4. Hogy jut el a Google a weboldaladra?
Minden az URL-ekkel (hivatkozások, linkek) kezdődik. A linkek az összekötő kapocs a Google és a honlapod között.
A Google sokféleképpen fedezi fel a honlapodon lévő linkeket, de ez a három a leggyakoribb módszer:
- A weboldaladra mutató linkekből. A Google több százmilliárd weboldal indexével rendelkezik. Ha valaki egy ismert oldalról hivatkozik egy új oldalra, a Google onnan meg tudja találni.
- Webhelytérképekből. A webhelytérképek tájékoztatják a Google-t arról, hogy mely oldalakat és fájlokat tartod fontosnak a webhelyeden.
- Az URL-beküldésekből. A Google lehetővé teszi a webhelytulajdonosok számára, hogy egyéni URL-ek feltérképezését kérjék a Google Search Console-ban.
5. Hogyan rangsorolja a Google az oldalakat?
A tartalom felfedezése, feltérképezése és indexelése csak a kezdet. A keresőmotoroknak arra is szükségük van, hogy az egyező találatokat rangsorolják, amikor a felhasználó keresést végez.
Ez a keresőalgoritmusok feladata.
A keresési algoritmusok olyan bonyolult képletek, amelyek megfeleltetik és rangsorolják a releváns találatokat az indexből.
Van a Google-nak egy speciális algoritmusa, amely eldönti, hogy mely oldalak milyen sorrendben jelenjenek meg.
Hogy ez az algoritmus pontosan hogyan működik, az titok. Senki sem tudja pontosan, mely tényezők határozzák meg a keresési eredmények sorrendjét, támpontok viszont vannak.
Ilyen például a weboldal tartalmának relevanciája, frissessége, betöltődési sebessége, reszponzivitása (mobilbarát-e az oldal), szerkezete, és a belső és külső linkek hálózata az oldalon belül és azon túl is.
6. Az organikus keresés a webhelyforgalom elsődleges mozgatórugója
A webhely teljes forgalmának 53,3%-a az organikus keresésből származik. A globális forgalom 92,96%-a a Google Keresőből, a Google Képekből és a Google Térképből származik.
A SEO 1000%-kal több forgalmat generál, mint az organikus közösségi média. (Forrás)
Ha azt szeretnéd, hogy nagyobb forgalom érkezzen a weboldaladra, akkor bizony előkelő helyen kell szerepelned a Google találati listáján. Ehhez pedig a SEO-ra van szükség.
Azért hoztál létre egy weboldalt, mert azt szeretnéd, hogy az emberek megvásárolják a termékedet, előfizessenek a szolgáltatásodra vagy olvassák a tartalmaidat.
Bármi legyen is a cél, azt szeretnéd, ha az emberek felkeresnék a honlapodat.
Ha például van egy mobiltelefon tokokat értékesítő üzleted Budapesten, akkor azt szeretnéd, hogy a honlapod a keresési találatok elején jelenjen meg, amikor az emberek a következőt keresik: [mobiltelefon tok Budapest].
Mert sokkal nagyobb az esélye annak, hogy a te weboldaladra kattintanak, ha az az egyik legjobb eredmény!
Ha nincs a találati oldal elején a weboldalad, akkor a potenciális látogatók sem fognak megtalálni, így esélyük sincs eldönteni, hogy vajon te lennél-e a megoldás a problémájukra, hiszen láthatatlan vagy számukra.
Gyakran ismételt kérdések
Miért fontos a SEO?
A SEO segít láthatóvá tenni a weboldalad a Google keresési eredményei között, növelve a látogatók és potenciális ügyfelek számát.
Hogyan működik a Google kereső?
A Google webrobotok segítségével térképezi fel az internetet, majd indexeli az oldalakat, hogy később releváns találatokat nyújtson a keresésekre.
Hogyan rangsorolja a Google az oldalakat?
A Google algoritmusai rangsorolják az oldalakat relevancia, frissesség, betöltődési sebesség és más tényezők alapján.
Mi az organikus keresés szerepe?
Az organikus keresés a webhely forgalmának elsődleges mozgatórugója, az organikus keresésekből származik a legtöbb látogató.