Skip to content
Kezdőlap » Blog » Mire jó a landing page?

Mire jó a landing page?

landing-page

Az online marketingben a landing page (landing oldal, céloldal) egy olyan oldal, amelyet kifejezetten egy célra terveztek: konverzióra késztetni a látogatót.

Legyen szó egy eseményre való feliratkozásról, hírlevélre való feliratkozásról vagy jótékonysági adományozásról, kizárólag egyetlen célra összpontosít, méghozzá azért, mert ez a fókusz és a zavaró tényezők kizárása növeli a konverzió esélyét.

1. Hogyan működik a landing page?

landing-page
Példa langing page-re

A honlapok tele vannak információval, linkekkel, vonzó fotókkal, ezért hamar el tudják terelni egy adott dologról a figyelmünket.

Gondolj csak a Facebookra: azért néztél fel, mert meg akartad keresni az iskolás gyereked csoportjában, hogy mi volt az aznapi házi feladat matekból, és azon kapod magad, hogy már fél órája minden mást csinálsz, csak a matek háziról nem tudsz még semmit.

A landing page-ek megpróbálnak megszabadulni ezektől a zavaró tényezőktől.

Ha a látogatók egy kampánylinkre kattintanak a hírlevelünkben vagy a közösségi médiában, akkor valamilyen módon máris felkeltettük az érdeklődésüket az eseményünk/termékünk/szolgáltatásunk iránt.

Mivel már egyszer találkoztak azzal a tartalommal, amelyre kattintottak, azaz már kis mértékben kifejezték érdeklődésüket az adott téma iránt, ezért valószínűleg előrébb járnak az értékesítési tölcsérünk által megépített úton, mint mikor valaki egy Google keresésből érkezik a honlapunkra.

Ez azt jelenti, hogy nagyobb a konverzió (előfizetés, jegyvásárlás, feliratkozás, stb.) esélye.

2. Hogyan lehet optimalizálni a landing page-ünket?

Először is tudnunk kell, mi a célunk, mit akarunk elérni az adott marketing kampánnyal.

Ha ez megvan, akkor valószínűleg pontosan tudjuk definiálni azt a célcsoportot is, amelyiktől a cselekvést várjuk.

Ha a célcsoport is megvan, akkor kimondottan az ő számukra kell vonzóvá tennünk a landing oldalunkat.

2.1. Landing page kötelező elemek

  • Kell egy címsor, amely az üzenetünket közvetíti: mit tegyen itt a felhasználó?
  • Kell egy cselekvésre ösztönző (CTA – call to action) vagy egy rövid űrlap, amelyet a látogatók azonnal kitölthetnek
  • Kell néhány lényeges részlet, amelyet a felhasználó mindenképpen tudni szeretne, mielőtt a CTA-ra kattintana (például egy esemény ideje és helye)
  • Kellenek látványelemek is: tetszetős kép vagy rövid videó (tegyük fel, ha megnyerhetsz egy korszerű kávéfőzőt, akkor érdemes megmutatni azt legalább egy fotón)
  • Kell egy pozitív vásárlói/ügyfél vélemény (például egy boldog felhasználó vagy résztvevő idézete)
  • Vásárlás vagy adományozás esetén kellenek a fizetési lehetőségek.

Legyen rövid és egyszerű! Minden szükségtelen linket távolítsunk el a landing page-ről, ami eltérítheti a potenciális látogatóinkat attól, amire késztetni szeretnénk.

Ha mindenképpen hozzá kell adnunk valamilyen hivatkozást, akkor azt a hajtás alatti részen tegyük. Ha készen vagyunk vele, teszteljük le!

Főleg a konverzióra koncentráló oldalaknál érdemes alaposan A/B tesztelni őket!

3. A taxonómiai oldalak mint landing page-ek

A bejegyzésekhez és oldalakhoz kategóriákat és címkéket rendelhetünk, melyekkel könnyebbé tehetjük a felhasználóknak, hogy megtalálják azt, amit keresnek az oldalunkon.

Ezek a kategóriák és címkék az oldal taxonómiái.

Minden taxonómiának van egy oldala, ahol a látogatók áttekintést kaphatnak az ezzel a címkével vagy ebben a kategóriában szereplő összes bejegyzésről és oldalról.

Ezek a taxonómiai oldalak kiváló landing oldalak, de optimalizálni kell őket.

4. Miért érdemes optimalizálni a taxonómiai oldalakat?

A taxonómiai oldalakban rengeteg lehetőség rejlik, viszont foglalkoznunk kell velük, hogy a Google robotjai rangsorolni tudják őket.

És bár az automatikusan generált taxonómiai oldalak nagyon hasznosak a felhasználói élmény szempontjából, nem a látogatók csábítására és a webhelyen tartására vannak tervezve.

4.1. Segíthetnek egy szuper hatékony honlapstruktúra felépítésében

A taxonómiai oldalakon a látogatók áttekintést kapnak a webhely egy adott témával kapcsolatos összes tartalmáról.

Ha a kategóriákat és a címkéket jól alkalmazzuk, olyan szilárd webhelyszerkezetet hozhatunk létre, amely segít a Google-nak indexelni az oldalakat, és a felhasználóknak is könnyebben eligazodni a weboldalon.

4.2. Kiváló landing page-ek lehetnek belőlük

Minél hosszabb egy kulcskifejezés, amit megcéloztunk, annál jobb stratégia valakit közvetlenül arra a konkrét oldalra irányítanunk.

De figyelembe véve, hogy az általánosabb (és gyakran rövidebb) kulcsszavak gyakran több keresést eredményeznek, jó ötlet optimalizálni az adott kategóriát és az oldalakat, hogy ezekkel a kulcsszavakkal is rangsorolhasson honlapunk.

4.3. Növelhetik a SEO hatékonyságát és a konverziós arányt

A rossz webhelystruktúra indexelési problémákhoz és rossz felhasználói élményhez is vezethet, ami nem tesz jót az oldal helyezésének és az átkattintási aránynak.

Ha ezekre az oldalakra egy kicsit nagyobb figyelmet fordítunk, landing oldallá alakítjuk őket, akkor azon túl, hogy a keresett információval látják el a felhasználókat, még a Google találati oldalon is jó helyezést kaphatunk.

Gyakran ismételt kérdések

Mi az a landing page?

A landing page egy olyan weboldal, amelyet kifejezetten egy adott cél elérésére terveztek, például feliratkozásra vagy vásárlásra ösztönöz.

Miért fontos a landing page?

A fókuszált tartalom és a zavaró tényezők kizárása növeli a konverzió esélyét, így hatékonyabbá teszi a marketing kampányokat.

Milyen elemek szükségesek egy jó landing page-hez?

  • Egyértelmű címsor
  • Cselekvésre ösztönző (CTA)
  • Lényeges információk (idő, helyszín)
  • Látványelemek (kép, videó)
  • Pozitív visszajelzések
  • Fizetési lehetőségek

Hogyan optimalizálhatjuk a landing page-eket?

  • Cél meghatározása
  • Célcsoport ismerete
  • Vonzerő növelése célcsoport számára
  • A/B tesztelés

Mik azok a taxonómiai oldalak és hogyan használhatók?

A taxonómiai oldalak kategóriák és címkék alapján rendezik a tartalmat, kiváló landing page-ként funkcionálhatnak, ha megfelelően optimalizálják őket.