A Google találati oldalát (Search Engine Results Page (SERP)) már mindenki ismeri, viszont azt kevesebben tudják, hogy az oldal meglehetősen eltérően nézhet ki attól függően, hogy ki mit keres. Lássuk, milyen elemei lehetnek ennek az oldalnak.
Miről olvashatsz ebben a cikkben?
1. Mit keresel?
Az eredményoldal megjelenése nagyban függ attól, hogy mit keresel. Ha olyan terméket, amit megvásárolhatsz, a Google megjeleníti a bolti találatokat.

Ez a találati oldal fizetett (szponzorált) vásárlási lehetőségekkel (hirdetésekkel) kezdődik, majd utána következnek az organikus (nem fizetett) találatok.
Ha viszont a klímaváltozásról szeretnénk információt gyűjteni, akkor egy egészen más találati oldalt kapunk:

Erre a keresésre nem jelennek meg fizetett vagy szponzorált találatok, legfelül pedig egy kivonat jelenik meg a Wikipédiából a keresett kulcsszavunkra.
Különböző szűrőket is beállíthatunk, hogy még pontosabb találatokat érjünk el keresésünkre:

2. Fizetett hirdetések
A Google fizetett és organikus eredményeket egyaránt megjelenít. A hirdetések általában a keresési eredmények tetején jelennek meg.
Néha csak egy hirdetésről van szó, máskor hirdetések garmadája sorakozik az organikus találatok előtt. Ez attól függ, hogy hányan keresnek rá egy adott keresési kifejezésre, és ki akar fizetni érte.

3. Organikus találatok
A Google organikus találatai mindazok a találatok, amelyekért nem fizetnek.
Az elsőként megjelenő organikus eredmények azok, amelyek a legjobban illeszkednek a felhasználó keresési lekérdezéséhez, a Google algoritmusa szerint.
A keresőoptimalizálás (SEO) célja, hogy javítsa az organikus keresési eredmények között való helyezés esélyeit.
4. Snippetek
A keresési eredményoldal számos snippetből áll. Egy átlagos snippet általában így néz ki:

Egyéb információkkal is kiegészülhet:

5. Egyéb elemek a találati oldalakon
A kivonatok, képek, videók, hírek, vásárlási eredmények és térképek mellett a Google más elemeket is megjelenít a találati oldalakon.
Például úgynevezett tudásgráf panelt, amely a keresési eredmények jobb oldalán jelenik meg.
A tudásgráfból származó információk a Google Assistant és a Google Home hangalapú lekérdezések kimondott kérdéseinek megválaszolására szolgálnak.

6. “Mások ezeket a kérdéseket is felteszik”
Ez a mező valahol az organikus keresési eredmények között jelenik meg. Javaslatokat ad az általad beírt keresési lekérdezéshez kapcsolódó kérdésekre.

7. Kiemelt kivonatok
A kiemelt kivonat egy kiemelt keresőmező, amely választ ad a Google keresősávjába beírt kérdésre, és a normál organikus keresési eredmények felett található.
A kiemelt kivonatok gyakran bekezdésként vagy felsorolásként jelennek meg kép kíséretében.

Összegzés
A Google célja, hogy mindig a legrelevánsabb információt nyújtsa a felhasználóinak. Ez függ a beírt keresőkifejezéstől, illetve a keresési szándéktól is.
Néha már az az érzésünk, hogy lehallgatnak, vagy figyelnek minket, mert annyira pontos találatokat kapunk, mintha csak a fejünkbe látnának.
Ehhez a tökéletes gépezethez kell csatlakoznunk honlaptulajdonosként is, ha eredményt akarunk elérni.
Gyakran ismételt kérdések
Mi az a Google kereső találati oldala (SERP)?
A Google kereső találati oldala az az oldal, amelyet a Google megjelenít, miután beírtál egy keresési lekérdezést. Ez tartalmazza a fizetett hirdetéseket, organikus találatokat, snippeteket és egyéb elemeket.
Mi befolyásolja a találati oldal megjelenését?
A találati oldal megjelenése függ a keresett kifejezéstől és a keresési szándéktól. Különböző keresési kifejezések eltérő elemeket és struktúrát eredményezhetnek a találati oldalon.
Mik azok a fizetett hirdetések?
A fizetett hirdetések olyan tartalmak, amelyeket a hirdetők fizetnek, hogy a találati oldalon megjelenjenek. Ezek általában a találati lista tetején helyezkednek el.
Mik az organikus találatok?
Az organikus találatok olyan találatok, amelyekért nem fizettek, és amelyeket a Google algoritmusa relevánsnak tart a keresési lekérdezésre.
Mik azok a snippetek?
A snippetek rövid kivonatok a weboldalak tartalmából, amelyek segítenek a felhasználóknak gyorsan áttekinteni, hogy mi található az adott oldalon.
Mi az a kiemelt kivonat?
A kiemelt kivonat egy speciális keresési eredmény, amely egy kérdésre ad közvetlen választ, és a normál keresési eredmények felett helyezkedik el.
Mi a tudásgráf panel?
A tudásgráf panel a találati oldal jobb oldalán jelenik meg, és releváns információkat tartalmaz egy adott keresési kifejezéshez.