A tartalom rangsorolásához linkekre van szükség. A Google akkor találja meg a legjobban egy weboldal bejegyzéseit és oldalait, ha linkekkel hivatkozunk rájuk.
A belső linkek összekapcsolják a tartalmat is, és képet adnak a Google-nek a weboldal szerkezetéről.
A belső linkek hierarchiát állíthatnak fel, lehetővé téve, hogy a legfontosabb oldalakat és bejegyzéseket nagyobb hivatkozási értékkel lássuk el, mint a többi, kevésbé értékes oldalt.
Miről olvashatsz ebben a cikkben?
1. Mik azok a belső linkek?
A belső hivatkozás a webhely egyik oldaláról a webhely másik oldalára mutató hivatkozás, melyekkel segítünk a felhasználóinknak megtalálni azt, amit keresnek.
Emellett a keresőrobotok számára is információval szolgálnak weboldalunkról. Ha egy oldalra nem mutat semmilyen link, akkor azt a robotok nem látják.
Minél több linket kap egy jelentős oldal, annál fontosabbnak tűnik a keresőmotorok számára. Ezért a jó belső linkek kulcsfontosságúak a keresőoptimalizálás szempontjából.
2. A belső linkek kapcsolatot teremtenek a tartalmak között
A Google belső és külső hivatkozások követésével térképezi fel a webhelyeket egy Googlebot nevű robot segítségével.
Ez a bot megérkezik a webhely kezdőlapjára, megjeleníti az oldalt, és követi az első hivatkozást.
A linkek követésével a Google meg tudja határozni a kapcsolatot a különböző oldalak, bejegyzések és egyéb tartalmak között.
Így a Google azt is tudja, hogy a webhely mely oldalai foglalkoznak hasonló témával.
3. A belső linkek segítségével a keresőmotorok jobban megtalálhatják a tartalmat
Ahogy a webhelyek mérete és összetettsége nő, az árva tartalom sokak számára problémássá válik.
Az árva tartalom a webhely azon oldalaira utal, amelyeken nincs rájuk mutató belső hivatkozás.
Ennek az az oka, hogy a keresőmotorok nem találják meg és nem indexelhetik azokat belső hivatkozás nélkül, amely a Googlebotot ezekre az oldalakra vezetné.
Annak ellenére, hogy manapság a webhelyek olyan webhelytérképekkel rendelkeznek, amelyek felsorolják a weboldal – legtöbb – oldalának URL-címét, a keresőmotoroknak hosszú időbe telhet, míg végül elérik ezeket az oldalakat.
Ez különösen igaz a nagyon nagy webhelyekre, amelyek feltérképezése sok erőforrást igényel, vagy olyan újonnan létrehozott webhelyekre, amelyeket a Google ritkán keres fel.
4. Egy link értéke
A tartalom közötti kapcsolat megértése mellett a Google felosztja a link értékét a weboldalon található összes link között.
Gyakran egy webhely kezdőlapja rendelkezik a legjelentősebb linkértékkel, mivel ezen van a legtöbb visszamutató hivatkozás. A link értéke meg lesz osztva a kezdőlapon lévő összes link között.
A következő oldalnak átadott linkérték felosztásra kerül az azon az oldalon lévő hivatkozások között és így tovább.
Ezért a legújabb blogbejegyzések nagyobb linkértéket kapnak, ha a kezdőlapról linkelnek rájuk, nem csak a kategóriaoldalon.
A Google pedig gyorsabban megtalálja a legutóbbi bejegyzéseket, ha a kezdőlapról hivatkoznak rájuk.
Ha megértjük, hogy a linkek továbbadják linkértéküket, akkor megértjük, hogy több link ugyanahhoz a bejegyzéshez nagyobb értéket jelent.
Ennek az az oka, hogy a Google fontosabbnak tartja a sok értékes linket tartalmazó oldalt, és így növeli az oldal jobb rangsorolásának esélyét.
5. Belső linkelési stratégia felállítása
A belső linkelési stratégia felállításakor számos dolgot figyelembe kell venni.
5.1. Határozzuk meg weboldalunk ideális szerkezetét!
Weboldalunkat képzeljük el egy piramisként. A csúcsán található a főoldal; alatta a kategóriák (mint gyűjtőoldalak), lejjebb pedig az egyes bejegyzések és aloldalak – esetleg alkategóriákkal közöttük.
Ha jól csináltuk, a webhely menüje is tükrözi ezt a struktúrát.
5.2. Mi a legfontosabb tartalom?
Azaz a legjobb és legrészletesebb oldalt keressük, mely leírja a vállalkozásunk lényegét.
Ez az a tartalom, amelyet a látogatóknak meg kell találniuk, amikor olyan témákat vagy termékeket keresnek, amire mi is specializálódtunk.
Sok linket kell hozzáadni annak érdekében, hogy tájékoztassuk a Google-t arról, hogy ez a legfontosabb tartalmunk.
5.3. Adjunk hozzá kontextuális hivatkozásokat!
Amikor különböző cikkeket írunk egy bizonyos témát körbejárva, azokat kontextus szerint össze is kell kapcsolnunk.
Hivatkozhatunk közvetlenül a szövegből, vagy linkeket adhatunk hozzá a bejegyzés végéhez.
5.4. A hierarchikus oldalak összekapcsolása
Ha weboldaladon vannak hierarchikus oldalak, érdemes összekapcsolni a szülőoldalakat az alárendelt oldalakkal, és fordítva, valamint a testvéroldalakat se hagyjuk ki.
Egy jól szervezett oldalon ezeknek az aloldalaknak logikusan kapcsolódniuk kell egymáshoz.
5.5. Adj hivatkozásokat a taxonómiákhoz!
A taxonómiák, például a kategóriák és a címkék segítenek a webhely rendszerezésében, és segítenek a felhasználóknak és a Google-nek megérteni a tartalmat.
Egy blogon például hasznos lehet belső hivatkozások hozzáadása a bejegyzéshez tartozó taxonómiákhoz.
Ha linkeket adsz hozzá a kategóriákhoz és címkékhez, akkor a Google megértheti a blog szerkezetét, és a látogatók könnyebben navigálhatnak a kapcsolódó bejegyzések között.
5.6. Adj hozzá hivatkozásokat a legutóbbi bejegyzéseidhez!
Egy bejegyzés vagy oldal közzététele után bevált gyakorlat az, hogy az újonnan közzétett bejegyzésre hivatkozunk a webhely más tartalmából.
Természetesen a nemrég közzétett bejegyzésre hivatkozó bejegyzéseknek vagy oldalaknak hasonló témájúaknak kell lenniük.
Ezzel kiküszöbölhet egy rakás árva tartalom, amelyet aztán úgyis javítani kell.
Emellett belső hivatkozások hozzáadása a legutóbbi bejegyzésekhez biztosítja, hogy a keresőrobotok feltérképezzék és indexelhessék őket.
6. Horgonyszövegek
Miután eldöntötted, hogy mely hivatkozások legyenek az oldalon, és mely oldalak kapjanak linkértéket, elengedhetetlen a megfelelő horgonyszöveg használata.
A horgonyszöveg az a kattintható szöveg, amelyet a látogatók látnak.

Összegzés
A linkek (hivatkozások) mentén térképezi fel a Google a honlapunkat. Tehát ha nincsenek linkjeink, akkor online láthatatlanok vagyunk.
Nemcsak a Google, hanem a Földön élő összes ember számára. Amellett, hogy a felhasználói élményt gazdagítja, segít értelmezni a tartalmat. Kihagyhatatlan SEO elem.
Gyakran ismételt kérdések
Mi az a belső link?
A belső hivatkozás a webhely egyik oldaláról a másikra mutató link, mely segíti a felhasználókat a tartalom megtalálásában és a keresőrobotokat az oldal feltérképezésében.
Miért fontosak a belső linkek?
A belső linkek javítják a felhasználói élményt, segítik a keresőmotorokat az oldal indexelésében és rangsorolásában, valamint hozzájárulnak az oldal hierarchiájának és fontossági sorrendjének kialakításához.
Hogyan állítsak fel belső linkelési stratégiát?
- Határozd meg az oldal szerkezetét.
- Azonosítsd a legfontosabb tartalmakat.
- Használj kontextuális hivatkozásokat.
- Kapcsold össze a hierarchikus oldalakat.
- Hivatkozz a taxonómiákra és a legutóbbi bejegyzésekre.
Mi a horgonyszöveg szerepe?
A horgonyszöveg az a kattintható szöveg, amelyet a látogatók látnak. Fontos, hogy megfelelő és releváns legyen a linkelt tartalom szempontjából.