Skip to content
Kezdőlap » Blog » Belső linkek a honlapszerkezetben

Belső linkek a honlapszerkezetben

belso-linkek

A tartalom rangsorolásához linkekre van szükség. A Google akkor találja meg a legjobban egy weboldal bejegyzéseit és oldalait, ha linkekkel hivatkozunk rájuk.

A belső linkek összekapcsolják a tartalmat is, és képet adnak a Google-nek a weboldal szerkezetéről.

A belső linkek hierarchiát állíthatnak fel, lehetővé téve, hogy a legfontosabb oldalakat és bejegyzéseket nagyobb hivatkozási értékkel lássuk el, mint a többi, kevésbé értékes oldalt.

1. Mik azok a belső linkek?

A belső hivatkozás a webhely egyik oldaláról a webhely másik oldalára mutató hivatkozás, melyekkel segítünk a felhasználóinknak megtalálni azt, amit keresnek.

Emellett a keresőrobotok számára is információval szolgálnak weboldalunkról. Ha egy oldalra nem mutat semmilyen link, akkor azt a robotok nem látják.

Minél több linket kap egy jelentős oldal, annál fontosabbnak tűnik a keresőmotorok számára. Ezért a jó belső linkek kulcsfontosságúak a keresőoptimalizálás szempontjából.

2. A belső linkek kapcsolatot teremtenek a tartalmak között

A Google belső és külső hivatkozások követésével térképezi fel a webhelyeket egy Googlebot nevű robot segítségével.

Ez a bot megérkezik a webhely kezdőlapjára, megjeleníti az oldalt, és követi az első hivatkozást.

A linkek követésével a Google meg tudja határozni a kapcsolatot a különböző oldalak, bejegyzések és egyéb tartalmak között.

Így a Google azt is tudja, hogy a webhely mely oldalai foglalkoznak hasonló témával.

3. A belső linkek segítségével a keresőmotorok jobban megtalálhatják a tartalmat

Ahogy a webhelyek mérete és összetettsége nő, az árva tartalom sokak számára problémássá válik.

Az árva tartalom a webhely azon oldalaira utal, amelyeken nincs rájuk mutató belső hivatkozás.

Ennek az az oka, hogy a keresőmotorok nem találják meg és nem indexelhetik azokat belső hivatkozás nélkül, amely a Googlebotot ezekre az oldalakra vezetné.

Annak ellenére, hogy manapság a webhelyek olyan webhelytérképekkel rendelkeznek, amelyek felsorolják a weboldal – legtöbb – oldalának URL-címét, a keresőmotoroknak hosszú időbe telhet, míg végül elérik ezeket az oldalakat.

Ez különösen igaz a nagyon nagy webhelyekre, amelyek feltérképezése sok erőforrást igényel, vagy olyan újonnan létrehozott webhelyekre, amelyeket a Google ritkán keres fel.

4. Egy link értéke

A tartalom közötti kapcsolat megértése mellett a Google felosztja a link értékét a weboldalon található összes link között.

Gyakran egy webhely kezdőlapja rendelkezik a legjelentősebb linkértékkel, mivel ezen van a legtöbb visszamutató hivatkozás. A link értéke meg lesz osztva a kezdőlapon lévő összes link között.

A következő oldalnak átadott linkérték felosztásra kerül az azon az oldalon lévő hivatkozások között és így tovább.

Ezért a legújabb blogbejegyzések nagyobb linkértéket kapnak, ha a kezdőlapról linkelnek rájuk, nem csak a kategóriaoldalon.

A Google pedig gyorsabban megtalálja a legutóbbi bejegyzéseket, ha a kezdőlapról hivatkoznak rájuk.

Ha megértjük, hogy a linkek továbbadják linkértéküket, akkor megértjük, hogy több link ugyanahhoz a bejegyzéshez nagyobb értéket jelent.

Ennek az az oka, hogy a Google fontosabbnak tartja a sok értékes linket tartalmazó oldalt, és így növeli az oldal jobb rangsorolásának esélyét.

5. Belső linkelési stratégia felállítása

A belső linkelési stratégia felállításakor számos dolgot figyelembe kell venni.

5.1. Határozzuk meg weboldalunk ideális szerkezetét!

Weboldalunkat képzeljük el egy piramisként. A csúcsán található a főoldal; alatta a kategóriák (mint gyűjtőoldalak), lejjebb pedig az egyes bejegyzések és aloldalak – esetleg alkategóriákkal közöttük.

Ha jól csináltuk, a webhely menüje is tükrözi ezt a struktúrát.

5.2. Mi a legfontosabb tartalom?

Azaz a legjobb és legrészletesebb oldalt keressük, mely leírja a vállalkozásunk lényegét.

Ez az a tartalom, amelyet a látogatóknak meg kell találniuk, amikor olyan témákat vagy termékeket keresnek, amire mi is specializálódtunk.

Sok linket kell hozzáadni annak érdekében, hogy tájékoztassuk a Google-t arról, hogy ez a legfontosabb tartalmunk.

5.3. Adjunk hozzá kontextuális hivatkozásokat!

Amikor különböző cikkeket írunk egy bizonyos témát körbejárva, azokat kontextus szerint össze is kell kapcsolnunk.

Hivatkozhatunk közvetlenül a szövegből, vagy linkeket adhatunk hozzá a bejegyzés végéhez.

5.4. A hierarchikus oldalak összekapcsolása

Ha weboldaladon vannak hierarchikus oldalak, érdemes összekapcsolni a szülőoldalakat az alárendelt oldalakkal, és fordítva, valamint a testvéroldalakat se hagyjuk ki.

Egy jól szervezett oldalon ezeknek az aloldalaknak logikusan kapcsolódniuk kell egymáshoz.

5.5. Adj hivatkozásokat a taxonómiákhoz!

A taxonómiák, például a kategóriák és a címkék segítenek a webhely rendszerezésében, és segítenek a felhasználóknak és a Google-nek megérteni a tartalmat.

Egy blogon például hasznos lehet belső hivatkozások hozzáadása a bejegyzéshez tartozó taxonómiákhoz.

Ha linkeket adsz hozzá a kategóriákhoz és címkékhez, akkor a Google megértheti a blog szerkezetét, és a látogatók könnyebben navigálhatnak a kapcsolódó bejegyzések között.

5.6. Adj hozzá hivatkozásokat a legutóbbi bejegyzéseidhez!

Egy bejegyzés vagy oldal közzététele után bevált gyakorlat az, hogy az újonnan közzétett bejegyzésre hivatkozunk a webhely más tartalmából.

Természetesen a nemrég közzétett bejegyzésre hivatkozó bejegyzéseknek vagy oldalaknak hasonló témájúaknak kell lenniük.

Ezzel kiküszöbölhet egy rakás árva tartalom, amelyet aztán úgyis javítani kell.

Emellett belső hivatkozások hozzáadása a legutóbbi bejegyzésekhez biztosítja, hogy a keresőrobotok feltérképezzék és indexelhessék őket.

6. Horgonyszövegek

Miután eldöntötted, hogy mely hivatkozások legyenek az oldalon, és mely oldalak kapjanak linkértéket, elengedhetetlen a megfelelő horgonyszöveg használata.

A horgonyszöveg az a kattintható szöveg, amelyet a látogatók látnak.

belso-linkek
Horgony szöveg egy szöveges tartalomban

Összegzés

A linkek (hivatkozások) mentén térképezi fel a Google a honlapunkat. Tehát ha nincsenek linkjeink, akkor online láthatatlanok vagyunk.

Nemcsak a Google, hanem a Földön élő összes ember számára. Amellett, hogy a felhasználói élményt gazdagítja, segít értelmezni a tartalmat. Kihagyhatatlan SEO elem.

Gyakran ismételt kérdések

Mi az a belső link?

A belső hivatkozás a webhely egyik oldaláról a másikra mutató link, mely segíti a felhasználókat a tartalom megtalálásában és a keresőrobotokat az oldal feltérképezésében.

Miért fontosak a belső linkek?

A belső linkek javítják a felhasználói élményt, segítik a keresőmotorokat az oldal indexelésében és rangsorolásában, valamint hozzájárulnak az oldal hierarchiájának és fontossági sorrendjének kialakításához.

Hogyan állítsak fel belső linkelési stratégiát?

  • Határozd meg az oldal szerkezetét.
  • Azonosítsd a legfontosabb tartalmakat.
  • Használj kontextuális hivatkozásokat.
  • Kapcsold össze a hierarchikus oldalakat.
  • Hivatkozz a taxonómiákra és a legutóbbi bejegyzésekre.

Mi a horgonyszöveg szerepe?

A horgonyszöveg az a kattintható szöveg, amelyet a látogatók látnak. Fontos, hogy megfelelő és releváns legyen a linkelt tartalom szempontjából.