Skip to content
Kezdőlap » Blog » Az off-page SEO

Az off-page SEO

off-page-seo

Az off-page SEO egy keresőoptimalizálási technika, amely különféle tevékenységeket foglal magában azzal a céllal, hogy a domain tekintélyét növelje más webhelyekről származó backlinkek beszerzésével.

Míg az olyan tényezők, mint a tartalom és a technikai teljesítmény befolyásolják az oldalak rangsorolását, a keresőmotorok visszamutató hivatkozásokat (backlinkek) is használnak a webhely hitelességének felmérésére.

1. Mi az off-page SEO?

Egy weboldal minőségi off-page SEO linkek nélkül egyszerűen nem ér el igazán jó helyezést a találati listán, ezért olyan értékes egy off-page SEO stratégia.

A webhelyen kívüli SEO a digitális marketing alapvető eleme, amely támogatja az átfogó stratégiát azáltal, hogy relevanciát, megbízhatóságot és tekintélyt ad a domainnek.

2. Miért fontos az off-page SEO?

A Google több mint kétszáz tényezőt használ a webhelyek rangsorolásához, amelyek közül az off-page SEO az első húszban található.

Ha két webhely azonos minőségű on-page SEO-pontszámmal rendelkezik, akkor az off-page SEO elemek válnak döntővé a versenyben.

Az off-page SEO a keresőmotorok számára jelzi, hogy a világ hogyan érzékeli a webhelyet.

Egy jól karbantartott és hasznos weboldal hiteles backlinkekkel bizalmat szavaz a keresőmotoroknak.

A hiteles webhelyek pedig azért fontosak, mert a keresőmotorok arra törekszenek, hogy a felhasználóknak pontos válaszokat adjanak kérdéseikre.

3. Off-page SEO technikák

3.1. Bizalom és márkaismertség kialakítása

Ha minőségi tartalmat írunk, akkor rangsorolhatjuk a honlapunkat a keresőben, de ha néhány nagyszerű, releváns webhelyen hivatkozunk is erre a tartalomra, még tovább növelhetjük annak esélyét, hogy néhány hellyel még jobb helyezést érjen el.

Ugyanez vonatkozik a márkaépítésre és a bizalom kialakítására is.

3.1.1. Google vállalkozásprofil-kezelés

A Google Cégprofil egy ingyenes vállalkozási adatlap, amely segít befolyásolni, hogy vállalkozása hogyan jelenjen meg a Keresőben, optimalizálása kulcsfontosságú off-page SEO technika.

Néhány tipp a Google Cégprofil használatához:

  • Legyél körültekintő az elérhetőségi adataiddal.
  • Válaszolj minden véleményre.
  • Rendszeresen tegyél közzé bejegyzéseket (beleértve a fényképeket és videókat).

3.1.2. Események

A Facebook események kihirdetésével is reklámozhatjuk a márkánkat

Az események nemcsak a közönséget vonzzák be, hanem hasznot is hozhatnak azáltal, hogy hírnevet keltenek a vállalkozásod körül.

Például az esemény reklámozása közben a közösségi médiában megemlítheted a márkát, ráadásul a résztvevők utána összefoglaló cikkeket írhatnak az eseményről a saját weboldalaikon.

3.1.3. Fórumok

Ha SEO célból csak úgy elszórjuk a linkeket az egyes fórumokban, az nem segít jobb helyezést elérni a Google-ben.

Arra viszont jók a fórumok, hogy szakértőként pozicionáld magad, és segíts az új közönségnek, hogy felfigyeljenek rád.

Nagyon kevés más platform teszi lehetővé, hogy nyílt beszélgetéseket folytass potenciális ügyfelekkel, akik már kérdéseket tesznek fel az általad kínált termékekről.

Szóval, ez egy fantasztikus módja annak, hogy elkezdjük a kapcsolatok és a bizalom építését.

Ha pedig a közösség tagjai többet szeretnének megtudni, megoszthatsz releváns tartalmakat, amelyek iránt érdeklődésüket fejezték ki.

3.1.4. Vélemények, értékelések

A vélemények meggyőzhetnek másokat, hogy bízzanak a vállalkozásodban. Sőt, az egyik legfontosabb tényező, amelyet a Google figyelembe vesz webhelyed jó hírnevének értékelésekor.

És különösen fontosak a helyi keresőoptimalizálásban. Fontos, hogy válaszolj minden véleményre, mert ez is azt mutatja, hogy értékeled ügyfeleid visszajelzéseit.

A pozitív értékelések, vélemények jelentősen növelik a termék iránti bizalmat

3.2. Linképítés

A linkek továbbra is nagyon fontosak a Google számára.

Olyannyira, hogy nem is tartja hasznosnak az oldalt, ha nincsenek rá mutató linkek, függetlenül attól, hogy a tartalma mennyire hasznos, friss vagy mélyen szántó.

A linkek a ragasztó, amely összetartja a webet. A keresőmotorok hivatkozásokat használnak annak meghatározására, hogy egy tartalom vagy egy adott webhely mennyire értékes.

A visszamutató linkek jelenleg a legfontosabb off-page SEO tényezők.

Ennek az az oka, hogy a hiteles és releváns webhelyekről származó természetes linkek (például vendégbejegyzések, vagy podcastban való megjelenés, stb.) független „bizalomszavazatként” működnek, ami segít a keresőmotoroknak abban, hogy jobban megbízzanak a honlapodban.

Nos, nem a linkek önmagukban fontosak, hanem az ilyen hivatkozások hatása.

3.2.1. Hogyan működik a linképítés?

A vissza- vagy bejövő hivatkozások az egyik webhelyről a másikra mutató hivatkozások.

A keresőmotorok visszamutató hivatkozásokat használnak az oldal rangsorolásának meghatározásakor.

Az off-page SEO elsődleges célja minőségi, releváns és megbízható backlinkek előállítása.

A vendégblogolás, a közösségi médiában való promóció és a versenytársak visszamutató linkjeinek követése az off-page SEO javításának egyik legjobb módja.

A PageRank egy algoritmus, amelyet a Google kereső használ a weboldalak rangsorolására a keresőmotorok eredményei között.

Úgy működik, hogy megszámolja az oldalra mutató linkek számát és minőségét, hogy durva becslést adjon egy webhely fontosságáról.

Az alapfeltevés az, hogy minél hitelesebb egy webhely, annál több linkje lesz más webhelyekről.

Mivel a keresőmotorok nem elsősorban kulcsszavakat használnak rangsorolási jelzésként, a jó minőségű linkek megszerzése kritikus fontosságú a SEO erőfeszítései során.

3.2.2. Hogyan értékeli a Google a linkeket?

A linképítés a SEO egyik legnagyobb kihívást jelentő aspektusa, mivel jelentős erőfeszítést igényel a jó minőségű backlinkek beszerzése.

Manapság lehetetlen spam jellegű linkeket elhelyezni az interneten, hogy manipulálják a keresési rangsorokat anélkül, hogy Google-büntetést kapnának.

3.2.2.1. Relevancia

A visszamutató linkeknek négyféleképpen kell relevánsnak lenniük: domain-domain, oldal-oldal, domain-oldal vagy link-oldal.

A hivatkozásoknak a megfelelő témakörön belüli weboldalakon kell elhelyezkedniük.

Például, ha te egy válóperes ügyvéd vagy, akkor nem fogsz éttermekkel foglalkozó oldalra hivatkozni, kivéve, ha ez releváns és egy esettanulmányhoz kapcsolódik.

3.2.2.2. Weboldal sokszínűsége

A keresőmotorok előnyben részesítik azon egyedi és megkülönböztetett domainek számát, amelyekről webhelyed bejövő hivatkozásokat tartalmaz.

Emiatt hasznos, ha nagy látogatottságú blogokról, webhelyekről, magazinokról, címtárakról stb. érkeznek linkek.

3.2.2.3. Link helye

A Google a keresési szándékot részesíti előnyben, ami azt jelenti, hogy a hivatkozásokat zökkenőmentesen kell beépíteni a webhely tartalmába.

Tilosak azok az irreleváns hivatkozások, amelyeket pusztán rangsorolás céljából szúrnak be az oldalsávokba vagy a láblécekbe.

3.2.2.4. Emberi érték

A keresőmotorok fő célja, hogy a felhasználók számára a legrelevánsabb és legértékesebb tartalmat nyújtsák.

Amikor más webhelyek a te webhelyedre hivatkoznak, azt azért teszik, mert a te honlapod információi kiegészítik és támogatják azok tartalmát.

A visszamutató linkeknek igazolniuk kell a célközönség megértését, és egyedi értéket kell kínálniuk számukra.

3.2.2.5. Technikai elemek

Vannak olyan technikai elemek is, mint a nofollow, az átirányítások, az alt attribútumok, a horgonyszöveg és a robots.txt, amelyek befolyásolják, hogy a keresőmotorok hogyan értelmezik a relevanciát és a tekintélyt.

A backlink audit elvégzése rámutat az off-page SEO stratégiájának minden olyan technikai vonatkozására, amely további optimalizálást vagy javítást igényel.

3.3. Közösségi média

A közösségi média közvetlenül nem befolyásolja a Google rangsorát, de nagyszerű arra, hogy több figyelmet kapjon a honlapod.

Minél többen osztják meg a tartalmadat a közösségi média platformokon, valószínűleg annál nagyobb forgalmat és annál több linket fog kapni az adott tartalomra.

És még ha nem is kap linket vagy azonnali forgalmat, a figyelem akkor is rá irányul. A nagyobb figyelem pedig több márkaspecifikus kereséshez és említéshez vezet.

A közösségi médiában elsősorban arra kell összpontosítanod, hogy ügyfeleidet érdekes tartalommal, promóciókkal (ha releváns), közvélemény-kutatásokkal és beszélgetésekkel vonzd be, amelyek növelik affinitásukat a márkához.

3.3.1. Influenszer marketing

Influencer marketing a Facebookon

Az influenszer marketing magában foglalja a népszerű bloggerekkel és közösségi média alkotókkal való együttműködést terméked vagy szolgáltatásod népszerűsítése érdekében.

Fantasztikus módja annak, hogy építsd a márkádat, erősítsd tartalmadat, és új közönségeket érj el.

4. Amit még ezen túl megtehetsz

1. Építs belső linkhálózatot – Az adott oldalra (sarokkőtartalom) mutató belső linkek száma jelzi annak fontosságát a webhely más oldalaihoz képest.

Legyen minden aloldalad a honlapod szerves része. Ideális esetben az azonos vagy kapcsolódó témákkal foglalkozó oldalakat össze kell kapcsolni, hogy jobb élményt nyújtsanak a felhasználóinknak.

A honlapon belüli aloldalakra mutató hivatkozások minősége ugyanolyan fontos, mint maguknak az aloldalaknak a szerkezete.

2. Minden aloldalon végezd el az alap SEO beállításokat – Győződj meg arról, hogy az aloldalaid jól strukturáltak, valamint megfelelő kulcsszavak, címek és meta leírások vannak megadva.

3. Tematikus kulcsszavakat adj meg – A keresőoptimalizálás elsődleges mozgatórugója, amely minden más tényezőt vezérel, azok az általad megadott kulcsszavak.

A „tematikus” szó egyszerűen azt jelenti, hogy egy adott témával foglalkozik, vagy ahhoz kapcsolódik, azaz ne legyen túl általános, próbáld inkább egy kisebb szegmensre vonatkozóan szűkíteni.

Összegzés

Az off-page SEO technikák már összeforrnak az online és offline marketing többi elemeivel, jelezvén, hogy a marketing egy összetett terület.

A vállalkozásunk menedzselése során egyik szegmensről sem feledkezhetünk meg.

Attól, hogy online működünk (például webshopként), még offline megnyilvánulásaink is vannak (például ügyfélszolgálat, csomagolás, kiszállítás minősége, a fizikai termék minőségi paramétereiről nem is beszélve).

A kettő kéz a kézben jár, együtt fognak kialakítani rólunk, mint cégről egy egységes képet.

Lehet nagyon design weboldalunk, ha közben a termékünk nem üti meg a mércét, és lehet szuper gyors és kedves ügyfélszolgálatunk, ha amúgy a Google találati oldalán még sosem járt a honlapunk.

Gyakran ismételt kérdések

Mi az off-page SEO?

Az off-page SEO olyan tevékenységeket foglal magában, amelyek célja a webhely tekintélyének növelése más weboldalakról származó backlinkek beszerzésével.

Miért fontos az off-page SEO?

Az off-page SEO segít a webhely hitelességének növelésében a keresőmotorok szemében, ami javítja a rangsorolást és a láthatóságot.

Melyek az off-page SEO fő technikái?

1. Bizalom és márkaismertség kialakítása:

  • Google Cégprofil-kezelés
  • Események szervezése
  • Fórumok használata
  • Vélemények és értékelések gyűjtése

2. Linképítés:

  • Minőségi backlinkek beszerzése
  • Relevancia, weboldal sokszínűsége, link helye és emberi érték figyelembevétele

3. Közösségi média:

  • Tartalom megosztása és influenszer marketing

Hogyan működik a linképítés?

A linképítés során más webhelyekről származó hivatkozások (backlinkek) beszerzése történik, amelyek növelik a webhely hitelességét és rangsorolását a keresőmotorokban.

Hogyan értékeli a Google a linkeket?

A Google a relevancia, a hivatkozó weboldalak sokszínűsége, a link helye, az emberi érték és a technikai elemek alapján értékeli a linkeket.

Milyen szerepe van a közösségi médiának az off-page SEO-ban?

Bár a közösségi média közvetlenül nem befolyásolja a Google rangsorát, a tartalmak megosztása és az influenszer marketing növelheti a webhely forgalmát és láthatóságát.