Skip to content
Kezdőlap » Blog » Mi az a technikai SEO?

Mi az a technikai SEO?

technikai seo

A technikai SEO lényege a webhely technikai szempontjainak javítása annak érdekében, hogy javítsa az oldalak rangsorolását a keresőmotorokban.

A weboldal gyorsabb, könnyebben feltérképezhető és a keresők számára érthetőbbé tétele a technikai optimalizálás alappillére.

A technikai SEO az on-page SEO része, amely a webhely elemeinek javítására összpontosít a magasabb helyezés elérése érdekében.

1. Miért érdemes technikailag optimalizálni webhelyünket?

A Google és más keresőmotorok a lehető legjobb eredményeket szeretnék elérni a felhasználóik számára.

Ezért a Google robotjai számos tényező alapján feltérképezik és értékelik a weboldalakat. Egyes tényezők a felhasználói élményen alapulnak, például az oldal betöltési sebességén.

Más tényezők is segítik a keresőrobotokat abban, hogy megértsék, miről szól a honlapunk.

Többek között ezt teszik a strukturált adatok. Tehát a technikai szempontok javításával segítjük a keresőmotorokat a webhely feltérképezésében és megértésében.

Ha ezt jól csináljuk, magasabb helyezéseket kaphatunk a találati oldalon.

Az erős technikai alapok megteremtése gyakran egybeesik a jobb felhasználói élménnyel és azzal, hogy azt adjuk a keresőmotoroknak, amit ők is szeretnek majd.

2. Milyen eszközei vannak a technikai SEO-nak?

A legfontosabb technikai SEO elemek: honlapstruktúra, URL-ek struktúrája, XML oldaltérkép, robots.txt fájl, kanonizálás és duplikált tartalom, átirányítás és nem működő oldalak, mobilbarát weboldal, SSL tanúsítvány (HTTPS), betöltési sebesség, strukturált adatok, a keresőrobot weboldalon való áthaladásának optimalizálása.

3. Mik a technikailag optimalizált honlap jellemzői?

A technikailag kifogástalan webhely gyors a felhasználók számára, és könnyen feltérképezhető a keresőrobotok számára.

A megfelelő műszaki beállítás segít a keresőmotoroknak megérteni, miről szól egy webhely.

Ezenkívül megakadályozza az ismétlődő tartalmat, és nem küldi a látogatókat és a keresőmotorokat sem a nem működő linkek által okozott zsákutcákba.

3.1. Gyors

Manapság a weboldalaknak gyorsan kell betöltődniük, ugyanis a látogatók nem fognak arra várni, hogy betöltődjön.

2016-ban egy kutatás kimutatta, hogy a mobilwebhelyek látogatóinak 53%-a el lelép, ha egy weboldal nem nyílik meg 3 másodpercen belül.

A Google pontosan tudja ezt, és mivel ő is a legjobb felhasználói élményt szeretné nyújtani ügyfeleinek, így csak a leggyorsabb oldalakat fogja mutatni nekik.

2021 óta az oldallal kapcsolatos élmény (milyen gyorsnak érzik az emberek egy weboldalt) hivatalosan is a Google rangsorolási tényezőjévé vált.

3.2. A keresőmotorok számára feltérképezhető

A keresőmotorok robotokat használnak a weboldalak feltérképezésére vagy átvizsgálására. A robotok linkeket követnek, hogy tartalmat fedezzenek fel az oldalakon.

A jól strukturált belső linkszerkezet biztosítja, hogy megértsék a webhely legfontosabb tartalmát. De több módszer is létezik a robotok irányítására.

Például letilthatjuk őket bizonyos tartalmak feltérképezésében, ha nem szeretnénk, hogy indexeljenek bizonyos tartalmakat.

Azt is megtehetjük, hogy megengedjük nekik, hogy feltérképezzenek egy oldalt, viszont ezt az oldalt ne jelenítsék meg a keresési eredmények között, vagy ne kövessék az oldalon található hivatkozásokat.

3.3. Nincs benne (túl sok) dead link

Tehát tudjuk, hogy a lassú webhelyek frusztrálóak. Ami még bosszantóbb lehet a látogatók számára, mint egy lassú oldal, az egy nem létező oldal.

Ha egy link egy webhely nem létező oldalára vezet, akkor a 404-es hibaoldalt kapjuk. Oda a gondosan kidolgozott felhasználói élmény, ráadásul a keresők sem szeretik túlságosan ezeket a hibaoldalakat.

Ha folyamatosan használjuk a honlapunkat a célcsoporttal való kommunikációra, akkor új tartalmakat hozunk létre, a régieket pedig szeretnénk elfelejteni.

Szerencsére vannak olyan eszközök, amelyek segíthetnek visszakeresni a webhelyen lévő dead linkeket.

A nem található hivatkozások elkerülése érdekében mindig át kell irányítani az oldal URL-jét, amikor töröljük vagy áthelyezzük őket.

3.4. Nincs duplikált tartalom

A keresőmotorok összezavarodhatnak, ha egy webhely több oldalán – vagy akár más webhelyeken – ugyanaz a tartalom található.

Mert ha ezek az oldalak ugyanazt a tartalmat mutatják, melyiket kell magasabb helyre sorolniuk?

Ennek eredményeként előfordulhat, hogy az összes azonos tartalmú oldalt alacsonyabb találatként rangsorolják.

Sajnos előfordulhat, hogy duplikált tartalommal kapcsolatos problémák merülnek fel anélkül, hogy tudnák.

Technikai okok miatt a különböző URL-ek ugyanazt a tartalmat jeleníthetik meg.

Ez nem jelent különbséget a látogató számára, viszont a keresőmotor ugyanazt a tartalmat fogja látni egy másik URL-en.

Szerencsére van technikai megoldás erre a problémára. Az úgynevezett kanonikus linkkel jelezhetjük, hogy mi az eredeti oldal – vagy az az oldal, amelyet a keresőkben rangsorolni szeretne.

3.5. Biztonságos

A technikailag optimalizált webhely egy biztonságos webhely. Ma már alap követelmény, hogy a honlapunk biztonságos legyen a felhasználók számára.

Az egyik legfontosabb dolog a HTTPS megvalósítása, amelyhez SSL-tanúsítványra van szükség. Ezt a legtöbb tárhelyszolgáltató már automatikusan biztosítja ügyfeleinek.

A HTTPS biztosítja, hogy senki ne tudja „lehallgatni” a böngésző és a webhely között küldött adatokat, ami például minden bejelentkezés alkalmával rendkívül fontos.

A Google a biztonságos webhelyeknek magasabb rangot ad. A böngésző keresősávjának bal oldalán egy lakat jelenik meg, ha az biztonságos.

Ha egy weboldal biztonságos, akkor egy kis lakat jelenik meg az információs ablakban.

Összegzés

A technikai SEO elengedhetetlenül fontos egy keresőoptimalizált weboldal felépítésében, ám önmagában nagyon kevés.

Ha csak a technikai részletek tökéletesítésén dolgozunk, attól még nem lesz jó helyezésünk a Google találati oldalon.

Azonban a technikai részletek nélkül, ha a keresőrobot folyton akadályokba ütközik egy oldalon, ismét elkerül minket a siker, hiába színes-szagos honlapot designoltunk össze.

A SEO hármasa (on-page, off-page és technikai SEO) kéz a kézben jár, stratégiába foglalva tudja adni azt az erőt, ami hosszú távon húzza magával, majd tartja a találati oldal tetején a weboldalunkat.

Gyakran ismételt kérdések

Mi az a technikai SEO?

A technikai SEO a webhely technikai szempontjainak optimalizálása annak érdekében, hogy javítsa a keresőmotorokban elért rangsorolását.

Miért fontos a technikai SEO?

A technikai SEO segít a keresőmotoroknak jobban megérteni és feltérképezni a webhelyet, ami jobb helyezéseket eredményezhet.

Milyen eszközei vannak a technikai SEO-nak?

Ide tartozik a honlapstruktúra, URL-ek, XML oldaltérkép, robots.txt, HTTPS, betöltési sebesség és strukturált adatok.

Milyen jellemzői vannak egy technikailag optimalizált honlapnak?

Gyors, könnyen feltérképezhető, nincs benne dead link, nincs duplikált tartalom, és biztonságos.

Hogyan javíthatom a webhelyem betöltési sebességét?

A gyorsabb betöltés érdekében optimalizáld a képeket, használj gyors tárhelyet és minimalizáld a szükségtelen kódot.

Miért fontos a HTTPS?

A HTTPS biztosítja a webhely biztonságát, védi a felhasználói adatokat és javítja a keresőmotorok általi rangsorolást.

Hogyan kerülhetem el a duplikált tartalmat?

Használj kanonikus linkeket, hogy jelezd a keresőmotoroknak az eredeti tartalmat, és kerüld a többszörös tartalom publikálását.